Odnowa. Zmień nawyki i zacznij żyć po swojemu | Dr Sophie Mort


Tytuł: Odnowa. Zmień nawyki i zacznij żyć po swojemu.
Tytuł oryginalny: (Un)stuck
Autor: Dr Sophie Mort
Data premiery: 13/03/2024
Liczba stron: 304
Wydawnictwo: Wielka Litera

Nie tak łatwo zmienić siebie, wprowadzić nawyki, ale jestem zdania, że ten kto chce to znajdzie sposób, a ten kto nie chce znajdzie powód. Sama prowadząc dom, wychowując dzieci zaczęłam uczyć się wprowadzać różne nawyki - odkładać rzeczy na miejsce, przecierać blat w kuchni na bieżąco, ale wiadomo... czasem łapie leń, choroba, natłok spraw, praca itp. Ważniejsza jest praca nad sobą, swoim poczuciem bezpieczeństwa, zmiana środowiska, w którym dany człowiek się obraca . To jest moje pierwsze spotkanie z autorką, nie miałam okazji przeczytać jej pierwszej książki, ale " Odnowa. Zmień nawyki i zacznij żyć po swojemu" otworzyła mi oczy na wiele ważnych kwestii. 

Zaczęłam trochę czytać o autorce i okazało się, że Dr Sophie Mort jest psycholożką kliniczną i to z wieloletnim doświadczeniem, czytając jej poradnik - widać to. Plusem książki jest również to, że autorka zwraca się bezpośrednio do czytelnika. Książka ta jest dla osób, które chcą zmienić coś w swoim życiu, ale np. nie wiedzą też jak się mają za to zabrać. Bardzo spodobały mi się zadania, które można wykonać, aby poznać lepiej swoje słabe i mocne strony. Zmierzyć się z różnymi problemami, a także szukać rozwiązań. Uważam, że "odnowa" to idealny poradnik dla początkujących, którzy zaczynają swoją przygodę z książkami rozwojowymi. Język nie jest jakiś trudny, szybko się czyta i wszystko jest zrozumiałe. Często wracam do poszczególnych rozdziałów i mam zaznaczonych kilka ulubionych fragmentów. 



Sophie Mort, znana jako Dr Soph, ma licencjat z psychologii, tytuł magistra neurobiologii i doktora z psychologii klinicznej. Obecnie jest jedną z niewielu na świecie psycholożek klinicznych, które szerzą wiedzę o tej dziedzinie poza gabinetem terapeutycznym.



Odnowa. Zmień nawyki i zacznij żyć po swojemu

Odnowa. Zmień nawyki i zacznij żyć po swojemu

Copyright © Paulina napisze , Blogger