Gdzie jesteś, synku? | Nicole Trope

Ostatnimi czasy zaczęłam więcej sięgać po thrillery, a nie tylko romanse. Kilka thrillerów mam za sobą i bardzo wciągają, szczególnie jakieś zagadki, intrygi. Myślisz, że już znasz rozwiązanie, a na końcu opada szczęka. Tym razem postawiłam na autorkę Nicole Trope i jej książkę "Gdzie jesteś, synku?" - bardzo emocjonująca książka, która wciąga już od pierwszych stron. Jeżeli jesteście ciekawi mojej opinii to zapraszam na recenzję. 

Wczoraj całowałaś go na dobranoc. A dziś twojego małego synka już nie ma. Co wydarzyło się tamtego dnia? Gdzie on jest? Gdzie jest moje ukochane dziecko? Proszę, niech będzie bezpieczny. – Twój syn zaginął – mówią, a życie, które znałam, skończyło się. – Dokąd mógł pójść? – pyta policja. – Gdzie może być? – pyta z błaganiem w głosie moja córka. Serce łomocze mi w piersi, gdy w mojej głowie pojawiają się obrazy. Domek, który wynajmujemy każdej jesieni. Podniesione głosy. Łzy. Rozpadające się małżeństwo. I najgorsze z tego wszystkiego – mój mąż, mówiący naszemu synowi, Theo, żeby uciekał. Po tym w mojej głowie pojawia się czarna dziura. Nie tak to miało wyglądać. To miał być cudowny rodzinny czas, z planszówkami, spacerami po górach i naleśnikami na śniadanie. Zamiast tego zaginął mój synek. – Szukają go – powiedziała pielęgniarka. – Ale deszcz wszystko spowalnia. Policja uważa, że Theo wie, co się stało, że wie, dlaczego nasza rodzina się rozpadła. Ale ja nie mam pojęcia, gdzie jest. Nie wiem, czy jest bezpieczny. I to przeraża mnie najbardziej… Chwytająca za serce, zapierająca dech książka, która pokazuje, co dzieje się za zamkniętymi drzwiami i jak sekrety mogą zniszczyć rodzinę.

Tytuł: Gdzie jesteś, synku? 
Tytuł oryginału: Bring Him Home
Autor: Nicole Trope
Data premiery: 13/10/2021
Liczba stron: 360
Wydawnictwo: Filia

Rodzina jak każda inna, ale przechodzi kryzys , ponieważ od dwóch lat ich życie jest podporządkowane dziecku z autyzmem. Odkąd się urodził Theo wszystko się zmieniło, matka chłopca Cecelia jest całkowicie oddana opieką nad synem. Raz do roku aby odpocząć wyjeżdżają w urocze miejsce, ale tym razem zdarzyła się tragedia. Otóż przypadkowa turystka znajduje Cecelię z nożem w ręku pochylającą się nad ciężko rannym mężem. Co się wydarzyło ? Nim został ugodzony nożem krzyknął do syna , aby biegł i wezwał pomoc , dzięki temu Theo trafia do starszej kobiety , która mieszka kilka kilometrów dalej. 

"...sekrery mają to do siebie, że prędzej czy później zostają odkryte. Nieważne jak głęboko je zagrzebiesz, jak dobrze je ukryjesz; zawsze zostają wykopane i ujawnione, a gdy już to się dzieje, wszystko się zmienia"

To jedna z tych książek, które bardzo ciężko odłożyć. "Tylko jeszcze jeden rozdział i idę spać", to doskonały dramat połączony z grozą, książka cały czas trzymała mnie w napięciu. Czytamy ją z perspektywy 11-letniego Theo  , ale przedstawione są również inne perspektywy bohaterów. "Gdzie jesteś, synku?" porusza i daje do myślenia aby na chwilę się zatrzymać i pomyśleć. Ostatnie sto stron to już czytałam na jednym wdechu. Zdecydowanie polecam !

Nicole Trope jest autorką niepokojących i wciągających thrillerów, pełnych niespodziewanych zwrotów akcji i zaskakującego rozwoju fabuły. Książka "Gdzie jesteś, synku?" jest pierwszą powieścią pisarki przełożoną na język polski. Nicole Trope w szczegółowy i drastyczny sposób opowiada o tym, jak sekrety i brak komunikacji między bliskimi mogą rozbić rodzinę i doprowadzić do prawdziwej tragedii.
Copyright © Paulina napisze , Blogger