Linda Szańska | Siła honoru

Ta książka długo czekała na swoją kolej, ale jak tylko się do niej dorwałam to strony się same przewracały. Czy debiut autorki jest udany ? Zapraszam na moje przemyślenia. 

Kalina Boraczyńska mieszka we Wrocławiu i jest córką posła prawicowej partii, który na równi z władzą ceni sobie brudne interesy i nieletnie dziewczyny. Po samobójstwie Marii, siostry Kaliny, ojciec próbuje zrobić z młodszej córki zabawkę dla swoich kolegów, dzięki którym wspiął się na szczyt politycznej hierarchii. Gabriel Kreis od dziecka był przygotowany przez swojego ojca i wuja do roli bossa przestępczego syndykatu kontrolującego poznańskie podziemie. Dla jego rodziny obrót narkotykami czy żywym towarem to codzienność - od lat 90., kiedy władzę trzymał Gwidon Kreis, wiele się zmieniło. Gabriel musi być bezwzględny i wyrachowany, by liczyć się w tym świecie, ale wbrew pozorom tkwią w nim jeszcze resztki człowieczeństwa. Kalina i Gabriel poznają się przypadkowo. Nie zdają sobie jednak sprawy, że łączy ich tajemnica z przeszłości. Dziewczyna chce zacząć nowe życie z dala od toksycznego ojca. Przeprowadza się do innego miasta, studiuje taniec i pracuje w klubach. Nie wie, że wiążąc się z Gabrielem, stanie się częścią świata, od którego tak bardzo chciała uciec, a romans z przestępcą sprowadzi na nią śmiertelne niebezpieczeństwo. Gangster i córka polityka - czy można wyobrazić sobie bardziej ryzykowne połączenie?

Tytuł: Linda Szańska
Autor: Siła honoru
Seria: Siła honoru (tom 1)
Data premiery: 02/09/2020
Liczba stron: 464
Wydawnictwo: Burda (Słowne)

Główna bohaterka Kalina jest córką znanego polityka, a ta pracuje jako tancerka. Podczas występu wpada na Gabriela, który jak się potem okazuje jest gangsterem. Ich drogi bardzo szybko się ze sobą stykają, a oboje już wiedzą, że czują do siebie coś więcej. Niestety nie wszystko może być takie piękne. Okazuje się, że Gabriel nienawidzi ojca Kaliny, a to sprawia, że ich uczucia zostają wystawione na próbę. Oboje muszą walczyć o siebie, swoje uczucie. W książce sporo się dzieje, bo oprócz wątku miłosnego mamy też porachunki mafijne. Czytam sporo książek z taką tematyką, ale ta książka bardzo przypadła mi do gustu. Spodobała mi się postać Kaliny. Jest silną kobietą, która nie boi się postawić Gabrielowi , a także ma swoje zdanie. Postać Gabriela jest bardzo tajemnicza. Z każdą kolejną kartką okazuje się, że ma wiele tajemnic. Jak to wpłynie na ich relację? Naprawdę ciężko się było oderwać od tej książki, bo chciałam poznać zakończenie. Nie pozostaje nic innego jak czekać na kolejny tom, bo nie wiem kiedy będę miała okazję przeczytać. Widziałam, że druga część jest dostępna, ale na trzecią jeszcze trzeba poczekać do przyszłego roku.

Kochałem tę kobietę tak mocno, że aż mnie to przerażało. Bo zawsze miłość odbierałem jako słabość. Ale teraz nie czułem się słaby. Czułem się mocny i zdeterminowany. I wiedziałem, że właśnie miłość do tej dziewczyny da mi siłę. Siłę honoru, siłę przetrwania i siłę miłości.

Autorka świetnie przedstawiła nam ten mafijny świat i z taką lekkością stworzyła świetną opowieść. Mi pozostaje zaopatrzyć się w drugi tom i dowiedzieć się co tym razem zaoferowała autorka, a Wy jeżeli jeszcze nie znacie tej serii to gorąco zachęcam sięgnąć po "siła honoru". 

Linda Szańska to pseudonim debiutującej pisarki, która ceni swoją anonimowość. W latach 90. pracowała jako kelnerka w hotelu Orbis Polonez, gdzie obsługiwała wierchuszkę poznańskiej mafii. Poznała wtedy intrygujący świat cynków – była cichym świadkiem nielegalnych transakcji i mafijnych interesów, ale zobaczyła też gangsterów od innej, ludzkiej strony.

Dzięki własnym doświadczeniom autorka wprowadza czytelniczki w brudny świat przestępczych porachunków, umiejętnie wyciąga też emocje z nawet najbardziej zatwardziałego przestępcy.

Obecnie Linda żyje sobie spokojnie gdzieś w małym miasteczku, a przebyte doświadczenia pomagają jej w pisaniu historii pełnych brutalnej prawdy, ale i wielkiej miłości.

Copyright © Paulina napisze , Blogger