Nawrócony | Ewa Carla

To moje pierwsze spotkanie z autorką i książkę przeczytałam bardzo szybko, bo w zaledwie jeden wieczór, tak mnie wciągnęła. Może jedynym minusem to zbyt duża ilość przekleństw w książce, oczywiście nie czułam się zniesmaczona czy coś tylko w pewnym momencie miałam wrażenie, że te przekleństwa już były wplatane na siłę. Nie mniej jednak książka jak i jej zamysł bardzo mi się spodobała i z niecierpliwością czekam na kolejny tom, aby poznać dalsze losów bohaterów, których polubiłam.

Nigdy nie jest za późno, by obudzić w sercu miłość. Sara to młoda dziewczyna, która jako niemowlę została porzucona u wrót klasztoru. Dorastając w jego spokojnych murach, otoczona troskliwą opieką zakonnic, poznała, czym jest dobro. Adam jako dziecko również nie zaznał miłości rodziców. Szybko musiał nauczyć się samodzielności i stał się członkiem mafii, która pozwoliła mu wzbogacić się na handlu narkotykami i zająć prominenckie miejsce wśród sopockich gangsterów. Kiedy pewnego dnia drogi tych dwojga się przetną, oboje spojrzą na swoje dotychczasowe życie z zupełnie innej perspektywy. Mimo że dzieli ich niemal wszystko, kiełkujące między nimi uczucie sprawi, że bardziej niż kiedykolwiek wcześniej zapragną stanąć do walki o swoje szczęście. Ale czy wystarczy im siły, by odciąć się od przeszłości i dać sobie szansę na miłość, której smaku nigdy nie poznali?

Tytuł: Nawrócony 
Autor: Ewa Carla
Data premiery: 10/02/2021
Liczba stron: 278
Wydawnictwo: Novae Res

Główną bohaterką jest Sara Zakościelna, która jako niemowlę zostaje podrzucona do Klasztoru Sióstr Karmelitanek w Sopocie. Zajmują się nią tam siostry jak i ksiądz Witold, którego bardzo polubiłam za jego mądre słowa i widzenie dobra w każdym człowieku. Tak właściwie nie wiemy nic o naszej bohaterce, kim była jej matka. Zostawiła jedynie po sobie list. Dni i tygodnie mijają, a po dziecko nikt się nie zgłasza. W klasztorze wszyscy pokochali tę małą i nie chcą się z nią rozstawać. Dziewczynkę udaje się zatrzymać i wychowuje się pod opieką sióstr i księdza. Wyrasta na piękną dziewczynę, która ma swoje zdanie i broni swoich przekonań. Pewnego dnia poznaje Górala (vel Adam Górecki) , który robi szum ze swoimi ludźmi, aby ksiądz udzielił ślubu jednemu z nich. Sara szybko wpada w oko Adamowi , ale czy tych dwoje ma szansę na jakąkolwiek przyszłość? Ona wychowywana i żyjąca w klasztorze, a On - niebezpieczny mężczyzna, który rządzi światem narkotyków. Akcja dość szybko się rozwija, ale mi to nie przeszkadza, bo ciągle coś się dzieje, książka trzyma w napięciu a wątki są dobrze skonstruowane. Kiedy Adam zostaje postrzelony jego ludzie przynoszą go do klasztoru, aby się nim zajęto. To wtedy właśnie Sara zakochuje się w Adamie siedząc z nim dzień w dzień i opiekując się nim. Książka to przeplatanka Kościoła, gangsterów i chamskich odzywek (przekleństw, o których wspominałam wcześniej) - to są dwa światy, które nie powinny się ze sobą zetknąć, ale spotkały się i co z tego wyniknie ? Bardzo spodobała mi się postać Sary. Miła, uczynna, dobra, a jednak dziewczyna ma charakter i temperament. Autorka stworzyła naprawdę fajnych bohaterów i mile się zaskoczyłam. Nie chcę Wam spojlerować, bo musicie sami przeczytać i ocenić. Końcówka wgniata w fotel i jestem ciekawa drugiego tomu. Pomimo, że w książce nie było scen seksu itp., to jednak nie brakowało emocji i uczuć. 

"Nigdy nie jest za późno, aby obudzić w sercu miłość"

Ewa Carla w książce "nawrócony" pokazała nam, że w każdym człowieku tkwi dobro, nawet jeśli jest uwikłany w ciemne interesy. Bardzo fajni i dobrze wykreowani bohaterowie. Książka jest z gatunku kryminału, sensacji i thrilleru, ale moim zdaniem nie brakuje tu wątków romantycznych, bo da się takowe wyłapać. Ta pozycja to było dla mnie coś nowego i pomimo 278 stron dużo się dzieje. Polecam.

Ewa Carla, a właściwie Ewa Karlińska na rynku księgarskim zadebiutowała w 2014 roku powieścią dla młodzieży „Nigdy”.
Na koncie autorki są także powieści obyczajowe "Baletnica" i cieszący się ogromną popularnością "Nawrócony".
Copyright © Paulina napisze , Blogger