Rywalki | Kiera Cass

Na tę serię czaiłam się dość długo i w końcu postanowiłam się za nią zabrać. Pierwszy tom to "rywalki" i żałuję, że tak długo odwlekałam , bo wciągnęłam się od razu do tego bezwzględnego świata Selekcji. 

Dla trzydziestu pięciu dziewcząt Eliminacje są szansą ich życia. To dzięki nim mają szansę uciec z ponurej rzeczywistości. Ze świata, w którym panują kastowe podziały, wprost do pałacu, w którym będą spełniane ich życzenia. Z miejsca, gdzie głód i choroby są na porządku dziennym, do krainy jedwabi i klejnotów. Celem Eliminacji jest wyłonienie żony dla czarującego i przystojnego księcia Maxona. Każda dziewczyna marzy o tym, by zostać Wybraną. Każda poza Americą Singer. Dla Ameriki Eliminacje to koszmar. Oznacza konieczność rozstania z Aspenem – jej sekretną miłością i opuszczenie domu. A wszystko tylko po to, by wziąć udział w morderczym wyścigu o koronę, której wcale nie pragnie. Jednak gdy spotyka Maxona, który naprawdę przypomina księcia z bajki, America zaczyna zadawać sobie pytanie, czy naprawdę chce za wszelką cenę opuścić pałac. Być może życie o jakim marzyła wcale nie jest lepsze niż to, którego nawet nie chciała sobie wyobrazić…

Tytuł: Rywalki
Tytuł oryginalny: Selection
Autor: Kiera Cass
Seria: Selekcja (tom 1)
Data premiery: 05/02/2014
Liczba stron: 336
Wydawnictwo: Jaguar

To moje pierwsze spotkanie z autorką pomimo, że mam dwie serie jej książek to właśnie postanowiłam zacząć przygodę z Kierą Cass od tej serii. Główną bohaterką jest Ami , a właściwie America Singer, która żyje w bezwzględnym świecie gdzie panują ścisłe reguły. Rodzina Singer to artyści. Odkąd wyprowadziło się rodzeństwo Ami to głównie na niej spoczywa obowiązek pomagania rodzicom. Każdy z członków rodziny został obdarzony talentem. W przypadku naszej głównej bohaterki jest to śpiew i granie na różnych instrumentach. Amy urodziła się Piątką , co oznacza , że jest zaledwie wyżej szczebel niż służące, czyli od Szóstek . Rodzina Singer od lat pomaga rodzinie Szóstek - Państwu Legerów. Pomimo, że sami wiążą ledwo koniec z końcem to pomagają słabszym od siebie. Dla Ami ta rodzina jest szczególnie bliska, a chodzi o syna Legerów  - Aspena. To właśnie za namową Aspena Ami bierze udział w Eliminacjach , aby dostać się na wyższy szczebel społeczny. W Eliminacjach bierze udział aż 35 dziewcząt wyłonionych spośród społeczeństwa. Książę Maxon wybierze jedną z nich i zostanie jego żoną, a także przyszłą królową. Ku uciesze rodziny Ami zostaje wybrana jako jedna z kandydatek. Teraz jej nowe życie będzie się działo za murami pałacu . Czy Ami zapomnie o Aspenie? Czy zdoła zwrócić na siebie uwagę księcia ? 

Wolę, żeby Maxon odesłał mnie do domu za to, że jestem sobą, niż żeby zatrzymał mnie dzięki temu, że udaję kogoś kim nie jestem.

Sama nie wiem czego się spodziewałam na początku. Chyba, że szybko przebrnę przez pierwszy tom i zapomnę, ale nie ... ledwo skończyłam i wzięłam się za kolejny. Bardzo zaskoczyło mnie treść ,więc jak to się mówi " nie oceniaj książki po okładce". To przepiękna opowieść o trudach życia w takim społeczeństwie , ale nie tylko. Prócz czytania o dziewczętach, Piątkach, Szóstkach, Siódemkach czy zapomnianych Ósemkach są też obawy królestwa i społeczeństwa o ataki na ich miasto. Do tego mamy Ami, której serce jest rozdarte pomiędzy Aspenem a księciem. Jak się potoczą losy bohaterów? 


Autorka cyklu "Selekcja" będącej na liście bestsellerów New York Timesa. Jak sama mówi, kocha małżeństwo, ciastka i zapach jesieni.
Copyright © Paulina napisze , Blogger