Studentka | Gary Braver , Tess Gerritsen [ PRZEDPREMIEROWO]

Już kilka książek tej autorki posiadam w swoim zbiorze i jak tylko ta książka wpadła w moje ręce to tego samego dnia zabrałam się za jej przeczytanie. Zazwyczaj czytam wieczorem i rano z dwa rozdziały . Jak się tylko dosiadłam wieczorem do "studentki" to przeczytałam połowę książki , wciąga już od pierwszych stron.  

Nie ma nic gorszego na świecie niż furia porzuconej kobiety. Istnieją dziesiątki sposobów, by się zabić. Frankie Loomis, detektyw bostońskiej policji, poznała już wszystkie. Kiedy jednak zaczyna badać sprawę tragicznego w skutkach upadku młodej dziewczyny z balkonu apartamentowca, instynkt podpowiada jej, że to nie było samobójstwo. Dlaczego w mieszkaniu zmarłej nie znaleziono telefonu komórkowego? Dlaczego atrakcyjna i zdolna Taryn Moore targnęła się na swoje życie, skoro właśnie miała rozpocząć wymarzone studia doktoranckie? Podejrzenia padają na Liama, byłego chłopaka Taryn, ale policjantka ma również na oku przyjaciela dziewczyny, nieśmiałego Cody’ego, który skrycie podkochiwał się w studentce. Wkrótce wychodzi na jaw mroczna strona Taryn, chorobliwa obsesja na punkcie związków i mężczyzn, którzy coś dla niej znaczyli. Czy ta niebezpieczna skłonność zagrażała innym, czy może najbardziej jej samej?

Tytuł: Studentka 
Tytuł oryginalny: Choose me 
Autor: Gary Braver, Tess Gerritsen
Data premiery: 15/09/2021
Liczba stron: 368
Wydawnictwo: Albatros 

Jak pisałam wcześniej książka pochłonęła mnie od pierwszych stron. Naszą główną bohaterką i tytułową studentką jest Taryn Moore , która postanawia skończyć ze swoim życiem. Książka jest przeplatana przeszłością i teraźniejszością, więc poznajemy życie bohaterki przed tym nim targnęła się na swoje życie. Postanawia skoczyć ze swojego balkonu z mieszkania. Nie zostawia żadnego listu. Sprawę śmierci Teryn prowadzi detekty Frankie Loomis, który odkrywa , że miała wiele powodów do tego aby żyć. To książka, którą nie łatwo odłożyć. Przewracając każdą kolejną kartkę poznajemy charakter i osobowość Taryn , o tym jaką była osobą i do czego była zdolna. Skrywa pewne sekrety i my jako czytelnicy chcemy je poznać dlatego książka jest tak dobra. Nie dostajemy niczego na tacy. Nawet sama główkowałam no i uwielbiam takie książki, przy których się muszę trochę wysilić. Bohaterowie są idealnie wykreowani, a Taryn jest taką osobą, z którą na pewno nie chciałabym się przyjaźnić. Nasi bohaterowie zmagają się z różnymi problemami i to fajnie zostało ukazane w książce, nie jest przekoloryzowane. Im bardziej poznawałam Taryn i wchodziłam w jej umysł , tym bardziej mnie przerażała. 

Już wtedy, w tym pierwszym dniu, wewnętrzny głos ostrzegał go, że powinien na nią uważać.
Sama książka bardzo mi się podobała. Ostatnio mam farta sięgać po dobre książki, na których się nie zawiodłam. Może zabrakło mi jakiegoś momentu grozy, ale mimo wszystko polecam sięgnąć po "studentka" . Czyta się szybko i na pewno nie uważam , abym straciła przy niej czas. A zakończenie po prostu "WOW" . No musicie sami przeczytać ! Polecam.  


Tess Gerritsen - amerykańska pisarka, z zawodu lekarz internista. Po studiach praktykowała w Honolulu na Hawajach. W 1987 roku opublikowała debiutancką powieść, ale kariera pisarska Gerritsen nabrała rozpędu w roku 1996, gdy ukazał się jej pierwszy thriller medyczny Dawca (prawa filmowe zakupił Paramount). Dzięki odniesionemu sukcesowi mogła zrezygnować z praktyki lekarskiej. W kolejnych latach ukazały się: Nosiciel, Grawitacja (milion dolarów za prawa filmowe!), Grzesznik, Sobowtór, Autopsja, Klub Mefista, Ogród kości, Mumia, Dolina umarłych i Milcząca dziewczyna. Stephen King uznał ją za najciekawszą autorkę thrillerów medycznych – „Lepszą od Cooka, Palmera, a nawet Michaela Crichtona”.
Przekłady książek Gerritsen publikowane są w 35 językach i regularnie pojawiają się na listach bestsellerów w USA i Europie, a sprzedaż na całym świecie przekroczyła już 30 milionów egzemplarzy.
Na podstawie jej powieści powstał serial telewizyjny Partnerki z kobiecym duetem śledczym – Rizzoli & Isles.


Gary Braver jest autorem dziewięciu thrillerów i tajemnic. Kilka jego powieści ma charakter biomedyczny, w tym Elixir, Grey Matter i Flashback, które zdobyły nagrodę Massachusetts Honor Book Award za fikcję. Inne powieści mają tematy archeologiczne, w tym pierwsza powieść, Ogień Atlantydy i Kamienny krąg.
Copyright © Paulina napisze , Blogger