Dobra siostra | Sally Hepworth

Autorka jest mi nieznana, więc to moje pierwsze podejście. Zdecydowałam się na książkę "dobra siostra", bo skusił mnie opis. Książki Sally Hepworth na rynku wydawniczym mamy już cztery tytuły , a ta którą recenzuje jest jej najnowszym dziełem. Ostatnio czytam więcej thrillerów także to była idealny tytuł dla mnie. Książka bardzo, ale to bardzo przypadła mi do gustu i była w pełni dopracowana i z fajnym klimatem. Niestety nie jestem w stanie odnieść się do innych dzieł autorki, więc dla mnie ta lektura była w pełni udana, ale nie wiem jak się ma na tle innych książek Sally Hepworth. 

Najnowsza powieść autorki bestsellerowej „Teściowej“. Dobra i zła… tylko która jest którą? Siostry Fern i Rose z pozoru łączy więź, jaka może być tylko między prawdziwymi bliźniaczkami. Role są ustalone - Rose to ta odpowiedzialna, podczas gdy Fern uważana jest za ekscentryczną. Mimo różnic są sobie jednak bardzo oddane i chronią się nawzajem od najmłodszych lat. A poczucie bezpieczeństwa było im szczególnie potrzebne, gdyż ich matka była socjopatką ukrywającą przed całym światem swoją okrutną naturę. Jedynie Rose to widziała - Fern zawsze dostrzegała w ludziach tylko dobrą stronę. Wiele lat temu Fern zrobiła jednak coś bardzo, bardzo złego, a Rose nikomu o tym nie powiedziała. I zapomniała o tym, póki siostra nie zaoferowała jej pomocy przy realizacji marzenia o dziecku. I choć zauważa z przerażeniem, że wybory siostry mogą nie skończyć się dobrze dla nich obu, to nie widzi, że Fern szuka w tym wszystkim jednego - klucza do tajemnic, które Rose okazuje się również skrywać przed światem. A gdzieś w tle nadal pozostaje potwór z dzieciństwa - okrutna matka.

Tytuł: Dobra siostra 
Tytuł oryginalny: The good sister 
Autor: Sally Hepworth 
Data premiery: 10/08/2021
Liczba stron: 400
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Głównymi bohaterkami są dwie siostry bliźniaczki - Fern i Rose. Oczywiście różnią się od siebie wyglądem, charakterem i podejściem. Fern ma problemy z przetwarzaniem bodźców . Nie radzi sobie z hałasem, tłumem i dlatego ludzie uważają ją za ekscentryczkę. Natomiast Rose to przeciwieństwo siostry - odpowiedzialna i poukładana, dbająca o wszystkich wokół. Wytworzona jest między nimi silna więź pomimo, że sama relacja nie zawsze jest idealna. Ta pierwsza sądzi, że nie poradziłaby sobie bez Rose. Wszystko się zmienia kiedy poznaje Wally'ego.  A marzenie Rose jest to , że chce zostać matką. Niestety jej oczekiwania względem zajścia w ciążę wychodzą marnie, nie może zajść w upragnioną ciążę. Tak naciska męża, że ten postanawia spakować manatki i się wyprowadzić. Decyduje się na terapię, w której odkrywa, że posiada wspomnienia, które kompletnie wyparła ze swojej głowy. Z drugiej strony Fern decyduje się pomóc siostrze, ale niestety sprawy przybierają nieoczkiwanego obrotu. Fern dokonuje wyborów , które mogą zagrozić im obydwu. A do tego tajemnica z przeszłości może wyjść na światło dzienne. "Dobra siostra" to bez wątpienia opowieść o toksycznych relacjach. Nie brakuje również silnych emocji. Ja osobiście nie mogłam się oderwać. Czytając zauważyłam , że w książce dominuje postać Fern, za to Rose poznajemy z jej pamiętnika , na których przedstawia m.in smutne dzieciństwo z matką socjopatką. To jak myślicie ? Która z nich jest tytułową "dobrą siostrą" ? 

Któregoś dnia nawet z czułością objęła mnie ramieniem przy ognisku. Nigdy wcześniej czegoś takiego nie zrobiła. Wspomnienie tamtej fizycznej bliskości pozostanie ze mną na zawsze.
Książka wciąga od pierwszych stron , macie moje słowo. Świetnie zbudowane napięcie, ale nie szokujące zwroty akcji, nie mniej jednak mi się bardzo podobało. Uważam, że autorce zależało na tym , aby zmusić czytelnika do refleksji. Dla mnie dobra książka to taka, o której jeszcze długo mówię po jej przeczytaniu. Jeżeli lubicie psychologiczne thrillery i lubicie w książce jak ukazane są emocje , to ta będzie idealna dla Was. Z niecierpliwością czekam na inne książki spod pióra Sally Hepworth, jak tylko będę miała okazję to sięgnę po jej poprzednie książki, aby zobaczyć czy są równie mocne co "dobra siostra". Książkę znajdziecie na stronie Empik lub księgarni internetowej Inversio.

Jest australijską pisarką, której powieści zostały do tej pory przetłumaczone na piętnaście języków. Liane Moriarty i Emily Giffin chwalą jej twórczość jako prozę kobiecą w najlepszym wydaniu oraz lekturę uzależniającą. Autorka mieszka w Melbourne. Ma męża i trójkę dzieci.
Copyright © Paulina napisze , Blogger