Oona kontra życie | Margarita Montimore

Są takie książki, na które się decyduje po przeczytaniu opisu czy zachęca mnie sama okładka. Kiedy przeczytałam opis "Oona kontra życie" wiedziałam , że to będzie coś nowego i "świeżego" od tego co czytam. Tutaj tematem są przeskoki w czasie. Główna bohaterka ma dość nietypowe imię: Oona. Nigdy nie wiem w jakim ciele się obudzi, czy będzie nastolatką czy staruszką, a najgorsze w tym wszystkim jest to, że nie pamięta nic z poprzedniego ciała, więc w końcu zaczyna pisać sama do siebie listy. 

Wzruszająca opowieść o tym, że warto chwytać dzień, nawet jeśli lata upływają nie po kolei! Oona Lockhart stoi u progu wspaniałego życia. W nadchodzącym roku rozpocznie studia za granicą lub ruszy w trasę koncertową ze swoim zespołem. Jest zakochana po uszy, a dziś w nocy skończy dziewiętnaście lat. Ale czy na pewno…? Kiedy odliczanie do nowego roku przeniesie Oonę o trzydzieści dwa lata w przyszłość, rozpocznie się jej nieustająca podróż w czasie. Wraz z kolejnymi przeskokami w czasie Oona obserwuje, jak zmieniają się moda, muzyka, język, historia… Uczy się nowych słów, poznaje nowe technologie i nowych ludzi. Tak naprawdę wolałaby jednak wrócić do pamiętnego sylwestra i swojego chłopaka. Czy będzie jej dane jeszcze go spotkać? Łatwiej znieść to wszystko, mając dużo pieniędzy – szkoda tylko, że nie można dzięki nim zatrzymać przemijania. Życie wyzwało Oonę na nierówny pojedynek. Czy bohaterka wyciągnie lekcję ze swojego niezwykłego losu? Czy będzie potrafiła dostrzegać szczęście w drobnych chwilach i cieszyć się nimi, póki trwają?

Tytuł: Oona kontra życie
Autor: Margarita Montimore
Data premiery: 02/06/2021
Liczba stron: 448
Wydawnictwo: Słowne (dawniej Burda)

Niestety rzeczywistość nie jest taka kolorowa, bo kto by nie chciał cofnąć się w czasie i naprawić kilka błędów ? Oona co roku budzi się w innej rzeczywistości, ale z czystą kartką nie pamiętając wcześniejszych lat . Chaotycznie "skacze" po swoim życiu . Czy zdoła zmienić swoje życie na lepsze? Książka była bardzo refleksyjna i nie zabrakło w niej emocji. Ja przeżywałam wzloty i upadki z główną bohaterką. Czasem się śmiałam, a czasem płakałam. Czytając ją zaczęłam analizować własne życie i wybory dokonywanych przeze mnie. Po przeczytaniu stwierdziłam, że nie należy żałować podjętych decyzji , nie rozpamiętywać tylko kroczyć naprzód z podniesioną głową i starać się być lepszą. Przeszłość i nasze wybory kształtują nas, więc nie warto ich żałować . To jedna z tych książek, o której szybko się nie zapomina. Cały czas czytając nie wiemy co się przydarzy naszej bohaterce w nowym przeskoku czasowym. Wniosek ? Należy się cieszyć każdym momentem z bliskimi. 
„Wszystko, co dobre, i tak kiedyś się kończy. Zawsze. Cały trik polega na tym, by cieszyć się chwilą, która trwa.”
Bardzo mnie wzruszył moment kiedy Oona budzi się jako staruszka , ile w niej było smutku tym bardziej, że była młoda i zakochana. Za wszelką cenę chce się dowiedzieć co się stało z jej bliskimi i z jej ukochanym . To moje pierwsze spotkanie z autorką , ponieważ to debiut. Ja jestem oczarowana i mam nadzieję, że wyjdzie więcej cudownych książek spod jej pióra. Jeżeli chcecie przeżyć fajną i wzruszającą historię - "Oona kontra życie" jest dla Was !


Margarita Montimore jest autorką książek „Asleep from Day” i „Oona Out of Order”, ogólnokrajowego bestsellera „Good Morning America Book Club”. Po uzyskaniu BFA z Creative Writing w Emerson College, przez ponad dekadę pracowała w wydawnictwach i mediach społecznościowych, zanim zdecydowała się skupić na pisaniu marzeń w pełnym wymiarze godzin. Urodziła się na Ukrainie i wychowała na Brooklynie, obecnie mieszka z mężem i psem w New Jersey.

Copyright © Paulina napisze , Blogger